14 Φεβρουαρίου 2019

Ευρωπαϊκός αριθμός επειγόντων - 112

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019. 18ο ένθετο για την Ευρωπαϊκή Ένωση και την καθημερινότητα των πολιτών στην εκπομπή «Και μία, και δύο» με δύο πρόσχαρες, ευγενικές, γλωσσομαθείς και επαγγελματίες δημοσιογράφους, τη Δομίνα Διαμαντοπούλου και τη Μυρσίνη Λιοναράκη. Η εκπομπή μεταδίδεται από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή από τις 1 μέχρι τις 2 (το μεσημέρι ...) στον Αθήνα984.

Ακούστε το απόσπασμα της εκπομπής στην οποία αναφερθήκαμε στο 112 τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης.



Θεσπίστηκε το 1991 στο πλαίσιο της δημιουργίας της Ενιαίας Αγοράς. Το 2002 βελτιώθηκε με την ένταξή του στην Οδηγία για την καθολική υπηρεσία στον τομέα των τηλεπικοινωνιών – που επικαιροποιήθηκε πρόσφατα με τον Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (άρθρα 109 και 110). Μερικά στοιχεία για το 112 στην Ελλάδα:
  • Πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε έκτακτες ανάγκες – όταν απειλείται ζωή ή περιουσία (ασθενοφόρο, πυροσβεστική, αστυνομία, λιμενικό). Όχι για πλάκες, πληροφορίες, μη επείγοντα … Πολλές λανθασμένες ή απατηλές κλήσεις (σε μερικές χώρες διώκονται ποινικά π.χ. Βουλγαρία με γεωεντοπισμό καλούντος).
  • Γνώση του αριθμού από το κοινό – Μόνο το 6% θα καλούσε το 112 σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης στην Ελλάδα και 14% των Ελλήνων σε αντίστοιχη περίπτωση στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση (ένας στους δύο στην Ευρωπαϊκή Ένωση – 49%). Η ενημέρωση στην Ελλάδα σχεδόν ανύπαρκτη.
  • Πρόσβαση στο 112 – στην Ελλάδα η πρόσβαση είναι δυνατή ακόμη και χωρίς κάρτα SIM (αλλά όχι χωρίς δίκτυο …). Η πρόσβαση είναι δωρεάν, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία!
  • Απάντηση των κλήσεων – Παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς. Σε πολλές άλλες χώρες το 112 είναι ο μοναδικός αριθμός (για εξορθολογισμό κόστους, χρόνου επέμβασης, συνεργασία υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης). Υποστήριξη της πολυγλωσσίας (πάνω από 170 γλώσσες στο Λονδίνο και την περιοχή του Calais, πιλοτικό στις Βρυξέλλες). Στην Ελλάδα μόνο αγγλικά και γαλλικά - απευθύνεται κυρίως σε τουρίστες.
  • Χρόνος επέμβασης
    • Γεωεντοπισμός (4’ 20” στην Ελλάδα, 10” στην ΕΕ, μεγαλύτερη ακρίβεια με προηγμένο εντοπισμό θέσης στα έξυπνα κινητά)
    • Μέγιστος χρόνος επέμβασης (όχι θεσμοθετημένος στην Ελλάδα – π.χ. 1 ώρα για το ΕΚΑΒ στην Αττική)
  • Αξιολόγηση – δεν υπάρχει σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε επίπεδο τελικού χρήστη.
  • Εκσυγχρονισμός – Στην Ελλάδα από το 2010 … με χρήματα του ΕΣΠΑ. Ελπίζεται εντός του 2019! Ο νέος Κώδικας Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών προβλέπει και «αντίστροφο 112» για έγκαιρη προειδοποίηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Γνωμικά - Παροιμίες