21 Φεβρουαρίου 2017

Περί αστυνόμευσης στα Χανιά

Η αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας δεν πρέπει να εξαρτάται μόνο από την Αστυνομία αλλά χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο και ενεργό συμμετοχή των πολιτών
(Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Χανιώτικα Νέα στις 21 Φεβρουαρίου 2017 στη στήλη Προστασία του Πολίτη και Καθημερινότητα-278)

Κυκλοφοριακό χάος στην πόλη. Παράνομα παρκαρίσματα από ασυνείδητους οδηγούς. Τροχαία ατυχήματα από οδηγούς που έχουν πιεί, που δεν φορούν ζώνη ή κράνος, που αναπτύσσουν υπερβολική ταχύτητα. Θεριακλήδες καπνιστές που μετατρέπουν καφετέριες και εστιατόρια σε θαλάμους αερίων. Μόνιμη επωδός σε κάθε σχετική συζήτηση «και τι κάνει το κράτος; Γιατί δεν κυνηγάει τους παράνομους;» Συζήτησα πρόσφατα τις απορίες μου με τον Αστυνομικό Διευθυντή Χανίων κ. Γιώργο Λυμπινάκη.

Κυκλοφοριακό. «Πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο λόγω της έκτασής του, ιδίως το καλοκαίρι, είναι αδύνατον να αντιμετωπιστεί μόνο με αστυνομικά μέτρα» λέει ο κ. Λυμπινάκης. «Οι χώροι στάθμευσης δεν επαρκούν. Οι απαγορευτικές πινακίδες πολλαπλασιάζονται αλλά δεν είναι δυνατόν να αστυνομευθούν με το διαθέσιμο προσωπικό. Και οι Χανιώτες επιμένουν να θέλουν να φτάσουν παντού με το αυτοκίνητο, γεγονός που επιτείνει το πρόβλημα».

Από τη συζήτηση προκύπτει ότι η λύση βρίσκεται στον ανασχεδιασμό της κυκλοφορίας και της στάθμευσης για ολόκληρη την πόλη. Κάτι που αποτελεί πρωταρχική αρμοδιότητα του Δήμου. Σχεδιασμός που να περιλαμβάνει τη δημιουργία χώρων στάθμευσης εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος. Χρησιμοποίηση κυκλικής λεωφορειακής γραμμής για την σύνδεση τους με το κέντρο της πόλης. Εγκατάσταση ηλεκτρονικών ενημερωτικών πινάκων με τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης σε όλους τους χώρους στάθμευσης εντός της πόλης.

Φαίνεται πως στα συρτάρια του Δήμου υπάρχουν σχετικές μελέτες, οι οποίες θα πρέπει να επικαιροποιηθούν και να υλοποιηθούν το ταχύτερο. «Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει επίσης να γίνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και να μειωθούν οι αστυνομευόμενες πινακίδες ώστε να εξασφαλιστεί καλύτερη αστυνόμευση», προσθέτει ο κ. Λυμπινάκης. Ίσως, προθέτω εγώ, να πρέπει να μεταφερθούν εκτός πόλης και ορισμένες δραστηριότητες π.χ. ο σταθμός των υπεραστικών λεωφορείων. Ίσως, μερικές πλατείες να μετατραπούν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης. Ή ακόμη να χρησιμοποιηθεί και η Δυτική Τάφρος όπως χρησιμοποιείται και η Ανατολική …

Πρόληψη τροχαίων. «Σε καθημερινή βάση γίνονται έλεγχοι για επικίνδυνες παραβάσεις» μας ενημερώνει ο Αστυνομικός Διευθυντής. Το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα εντείνονται οι έλεγχοι για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. «Και στα πρόστιμα που επιβάλλονται δεν χωρούν παρεμβάσεις» συμπληρώνει με νόημα. «Αλλά όταν υπάρχουν γονείς που στα 15χρονα παιδιά τους δωρίζουν μηχανάκι. Και τα παιδιά το οδηγούν στη συνέχεια χωρίς δίπλωμα, τι μπορεί να κάνει η Αστυνομία;» αναρωτιέται.

«Πρόκειται για σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα που ευνοεί συγκεκριμένες παραβατικές νοοτροπίες» προσθέτει ο κ. Λυμπινάκης, ο οποίος έχει σπουδάσει και Κοινωνιολογία. «Όταν έρχεται πατέρας που έχει ήδη χάσει ένα παιδί σε τροχαίο να ζητήσει το μηχανάκι για τον δεύτερο ανήλικο γιό του που κι αυτός δεν έχει δίπλωμα, διαπιστώνεις ότι υπάρχει ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα», λέει με πόνο. «Πάμε στα σχολεία και μιλούμε στα παιδιά», προσθέτει. «Αλλά θα έπρεπε να έρχεται να παρακολουθήσει και σύσσωμος ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Ό,τι και να διδάξει το σχολείο, τα μέσα ενημέρωσης και η Αστυνομία, όταν στο οικογενειακό περιβάλλον ενθαρρύνεται η παράνομη συμπεριφορά το παιχνίδι είναι χαμένο» …

Υπάρχουν βέβαια και σοβαρές ελλείψεις στη νομοθεσία. Υπενθυμίζω τι έγραφα πριν λίγους μήνες (Χ.Ν. 30/8/ 2016) σε αυτήν εδώ τη στήλη σχετικά με την ανάγκη αυστηροποίησης των ποινών. Για τα σοβαρά δυστυχήματα μόνιμη αφαίρεση διπλωμάτων και κατάσχεση οχημάτων. Το έχει επισημάνει επανειλημμένα ο Σταύρος Πολέντας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος»: «είναι αδιανόητο, σήμερα να αφήνουν ελεύθερο έναν δράση που έχει προκαλέσει θανάτους και τραυματισμούς ανθρώπων σε τροχαία ατυχήματα και να βρίσκεται ελεύθερος πάλι στους δρόμους οδηγώντας αυτοκίνητο».

Σε ορισμένες περιπτώσεις σοβαρών παραβάσεων μάλιστα, όπως η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ που έχουν ως αποτέλεσμα θανατηφόρο ατύχημα, η δίωξη δεν θα έπρεπε να είναι για φόνο εξ αμελείας αλλά εκ προμελέτης. Όμως γι' αυτό χρειάζεται αλλαγή της νομοθεσίας … Η συμβουλή του κ. Λυμπινάκη πάντως είναι απλή: μην οδηγείς χωρίς δίπλωμα, μην οδηγείς χωρίς ασφάλεια, μην οδηγείς μεθυσμένος.

Ελλείψεις προσωπικού. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει μόνιμα ο Αστυνομικός Διευθυντής είναι η έλλειψη προσωπικού. «Είμαστε και για όλες τις δουλειές. Σε πορείες. Στα γήπεδα. Στις συχνές επισκέψεις επισήμων. Το αποτέλεσμα είναι να κινητοποιείται όλη η δύναμη και να υποβαθμίζεται π.χ. ο έλεγχος της Τροχαίας και η αυτοπρόσωπη παρουσία. Το 1996 όταν τοποθετήθηκα στην Τροχαία Χανίων, υπηρετούσαν εκεί 75 άτομα. Σήμερα η ίδια υπηρεσία με πολλαπλάσιο φόρτο εργασίας διαθέτει μόλις 30!» μας ενημερώνει ο κ. Λυμπινάκης.

Γι' αυτό και ο κόσμος θα πρέπει να καταλάβει ότι αν θέλει να βελτιωθούν τα πράγματα θα πρέπει να αποφασίσει να εγκαταλείψει τις παραβατικές συμπεριφορές. «Και να τις καταγγέλλει κάθε φορά που τις βλέπει. Αν θέλουμε να γίνουμε ευρωπαϊκό, ευνομούμενο κράτος θα πρέπει οι ίδιοι οι πολίτες να εφαρμόζουν το νόμο αλλά και να ασκούν υπεύθυνα και κοινωνικό έλεγχο» προθέτει ο κ. Λυμπινάκης. «Κάτι που σε άλλους λαούς θεωρείται υποχρέωση, εδώ θεωρείται ρουφιανιά. Σε σημείο μάλιστα που να έχουμε πρόβλημα και με τους μάρτυρες στις δίκες …».

Τέλος, όσον αφορά το πρόβλημα της εφαρμογής του νόμου για την απαγόρευση του καπνίσματος, ο κ. Λυμπινάκης είναι κατηγορηματικός: «Θα διαθέσουμε προσωπικό για ελέγχους στα μαγαζιά, σε συνεργασία με το υγειονομικό». Ήδη η Αντιπεριφέρεια ανακοίνωσε εντατικοποίηση των ελέγχων εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας. Ίσως όμως θα πρέπει και ο Δήμος να δραστηριοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση, όπως συμβαίνει σε πολλές πόλεις του εξωτερικού …

Πέρα όμως από τις ενέργειες του Δήμου και στης Αστυνομίας, μπορούμε όλοι οι υπεύθυνοι πολίτες να συμβάλουμε ώστε να κάνουμε την κυκλοφορία στα Χανιά ευκολότερη. Να κάνουμε τα Χανιά μια πιο ευνομούμενη πόλη. Και μεσοπρόθεσμα, γιατί όχι, μια άκαπνη πόλη!

Ενάντια στους επικίνδυνους μύθους του διαδικτύου-8

Στην αγορά κυκλοφορούν δεκάδες σκευάσματα που υπόσχονται αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα ούτε άσκηση. Διαφημίζονται στη τηλεόραση, σε περιοδικά και στο διαδίκτυο. Ένα τέτοιο προϊόν το PGM 500 (υδροξυκιτρικό οξύ) διαφημίζεται τελευταία στο διαδίκτυο, υποσχόμενο ταχύτατη απώλεια βάρους. Στις διαφημίσεις χρησιμοποιούνται ψευδείς φωτογραφίες και αναπόδεικτοι ισχυρισμοί για αποδεδειγμένη απώλεια βάρους ενώ δεν αναφέρεται η επικινδυνότητα του προϊόντος (πιθανότητα οξείας ηπατικής ανεπάρκειας).


Περισσότερες πληροφορίες http://ellinikahoaxes.gr/2017/02/18/pgm500tm/ 
Με στοιχεία από το http://ellinikahoaxes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: